Lewis | Medieval Political Ideas | Buch | 978-0-415-64225-5 | sack.de

Buch, Englisch, 316 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 635 g

Reihe: Routledge Revivals

Lewis

Medieval Political Ideas

Volume II
1. Auflage 2012
ISBN: 978-0-415-64225-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Volume II

Buch, Englisch, 316 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 635 g

Reihe: Routledge Revivals

ISBN: 978-0-415-64225-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd


First published in 1954, this book explores the political ideas of the Middle Ages. It covers the period from the investiture struggle to the end of the fifteenth century and provides comprehensive readings of otherwise inaccessible source material. Each chapter begins with an introductory essay on the subject at hand that leads to a number of translated passages, numerous enough to display a variety of opinion and long enough to indicate the process of thought as well as its conclusions.

This book is the second of a two volume set and will be useful to teachers and advanced students of political theory and medieval history. Topics discussed in this volume include authority in the Church, the problem of the Empire and the relationship between the Church and the State.

Lewis Medieval Political Ideas jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


6. The Structure of Authorityin the Church 7. The Problem of the Emipre 8. Regnum and Sacerdotium



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.