Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 433 g
Reihe: Dynamics of Virtual Work
An East Asian Perspective
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 433 g
Reihe: Dynamics of Virtual Work
ISBN: 978-3-319-97522-1
Verlag: Springer International Publishing
Addressing the intersections between issues of gender, age, ethnicity and class, the author interviews startup founders, including many husband and wife teams, in order to understand the working and private lives of digital entrepreneurs in and from Taiwan who utilise Internet and mobile technologies, against a backdrop of the country’s political, social and economic history. It investigates contemporary debates about entrepreneurship as they are experienced by new generations of start-uppers who challenge existing social and cultural norms by becoming creative workers and embracing the precarity that exists in the volatile digital economy.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Family Metaphor, the Geek and the Entrepreneurial Ideal.- 3. Girls in Tech: Progress and Barriers in a Gendered Culture.- 4. Luxury Chairs and Pizzas: The Production of Social Spaces and Class.- 5. Cool, Creative but not so Equal.- 6. Conclusions.