Buch, Englisch, 258 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 522 g
Film in the Business School
Buch, Englisch, 258 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 522 g
ISBN: 978-90-04-39011-9
Verlag: Brill
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Wirtschaftswissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
Weitere Infos & Material
Notes on Contributors
Introduction
Part 1: Film & Management
1. The Future Is Now!
Robert S. Earhart
2. Caligula – A Teratology of Power
Rémi Jardat>
3. The Limits of Control – Illusion or Delusion?
Peter Pelzer
4. Mentors and Mentees in Managerial Films
Charles Egert
5. Exploring Visual Production of Entrepreneurship: SoundCloud Going ‘All In’ with Adidas
David Sköld and Mikolaj Dymek
Part 2: Audience in the Classroom
6. Who’s the Boss? Leadership, Fiction and Power According to “The Boss-of-It-All”
Philippe Mairesse and Stephane Debenedetti
7. Do We Have a Leader?
Robert van Boeschoten and Vincent Pieterse
8. Film as Shock to Thought
Luc Peters>
9. The Terrifying Thing with Film as Business Education and Research
Perttu Salovaara and Martin Wood
Part 3: Film & Meaning
10. From the “Reel World” to Organizational Metaphors: Dialogue in a Parallel Discourse with Marshal McLuhan
Yvon Pesqueux
11. Adaptation: Not to Give in and Not to Give Up
Jean-Luc Moriceau
12. Nobody Knows My Tokyo Sonata: Or What does the Benshi Know?
Hugo Letiche
13. Conclusions: Affect and Ethics in Business and Management Education
Hugo Letiche
14. Films and Suggestion for Their Use
&emps;Hugo Letiche and Jean-Luc Moriceau
Index