Lesh | Models and Modeling Perspectives | Buch | 978-0-8058-9603-9 | sack.de

Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 201 g

Lesh

Models and Modeling Perspectives

A Special Double Issue of mathematical Thinking and Learning
Erscheinungsjahr 2003
ISBN: 978-0-8058-9603-9
Verlag: Routledge

A Special Double Issue of mathematical Thinking and Learning

Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 201 g

ISBN: 978-0-8058-9603-9
Verlag: Routledge


This special issue of Mathematical Thinking and Learning describes models and modeling perspectives toward mathematics problem solving, learning, and teaching. The concern is not only the mature forms of models and modeling in communities of scientists and mathematicians, but also the need to initiate students in these forms of thought. The contributions of this issue suggest a variety of ways that students (children through adults) can be introduced to highly productive forms of modeling practices. Collectively, they illustrate how modeling activities often lead to remarkable mathematical achievements by students formerly judged to be too young or too lacking in ability for such sophisticated and powerful forms of mathematical thinking. The papers also illustrate how modeling activities often create productive interdisciplinary niches for mathematical thinking, learning, and problem solving that involve simulations of similar situations that occur when mathematics is useful beyond school.

Lesh Models and Modeling Perspectives jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Volume 5, Numbers 2 & 3, 2003 Contents: R. Lesh, R. Lehrer, Models and Modeling Perspectives on the Development of Students and Teachers. A.J. Petrosino, R. Lehrer, L. Schauble, Structuring Error and Experimental Variation as Distribution in the Fourth Grade. R. Lesh, G. Harel, Problem Solving, Modeling, and Local Conceptual Development. R.Y. Schorr, K. Koellner-Clark, Using a Modeling Approach to Analyze the Ways in Which Teachers Consider New Ways to Teach Mathematics. R. Lesh, H.M. Doerr, G. Carmona, M. Hjalmarson, Beyond Constructivism.


Edited by Lesh, Richard A.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.