Buch, Englisch, 297 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 622 g
An Applied Linguistic Study
Buch, Englisch, 297 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 622 g
ISBN: 978-3-11-017950-7
Verlag: De Gruyter
Zielgruppe
Students and Scholars of Applied Linguistics, Institutes, Academic Libraries
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Textlinguistik, Diskursanalyse, Stilistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
Weitere Infos & Material
- Introduction - Theories of indirect language comprehension - Previous work on allusion - A newspaper corpus of allusions: Initial analysis (of quotations, titles, proverbs, formulaic text, names and naming phrases, set phrases) - The alluding and target units - The comprehension of allusions - The functions of allusion - Conclusion - Appendix: The national dailies: Social class and age of readers, average daily sales 1995 - Notes - List of primary texts - References