Lehnert | The Cultural Cold War in German Newsreel | Buch | 978-3-11-054262-2 | sack.de

Buch, Englisch, 150 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: Rethinking the Cold War

Lehnert

The Cultural Cold War in German Newsreel

Presentation Strategies and Issues (West-East), 1950s/1960s

Buch, Englisch, 150 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: Rethinking the Cold War

ISBN: 978-3-11-054262-2
Verlag: De Gruyter


This book analyzes how what appear to be non-political topics–such as tourism, leisure time, work, music styles, and youth culture–were represented in cinema newsreels of the 1950s and 1960s in West and East Germany. Although the intended meaning of newsreel differed in West and East Germany and developed in sometimes contrary ways, common ground based on a general understanding of German culture or moral concepts also existed.
Lehnert The Cultural Cold War in German Newsreel jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Sigrun Lehnert, Hamburg Media School


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.