Lessons from Hong Kong
Buch, Englisch, 161 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g
ISBN: 978-981-15-3155-2
Verlag: Springer Nature Singapore
This book discusses the merits and potential shortcomings of Hong Kong STEM education from Grade 8 to Grade 12. Based on concurrent triangulated mixed-method methodology, which integrates both quantitative and qualitative procedures, it describes various change models and proposes new models that are considered compatible with Western cultures.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technik: Berufe & Ausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 2 Overarching framework: Learning to learn.- 3 Creativity, work ethic, and foundational knowledge.- 4 Problem Solving.- 5 Self-efficacy and productive failure.- 6 Blending intrinsic and extrinsic motivation.- 7 Time to learn from others.




