Lee | Media Persuasion Methods | E-Book | www2.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 92 Seiten

Lee Media Persuasion Methods


1. Auflage 2025
ISBN: 978-82-339-9484-6
Verlag: Publifye
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 92 Seiten

ISBN: 978-82-339-9484-6
Verlag: Publifye
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



explores how mass media shapes public opinion through various psychological techniques. It examines how media outlets use framing techniques to present information selectively, influencing how audiences interpret events. The book also highlights the power of emotional targeting, where media appeals to emotions like fear or hope to enhance persuasiveness.



The book progresses from fundamental principles to practical applications, beginning with the psychology of influence and cognitive biases. It then delves into narrative construction, emotional targeting, and authority building, illustrating how media establishes trust and credibility.



By understanding these methods, readers can become more critical consumers of media, resisting manipulation and making informed decisions.

Lee Media Persuasion Methods jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.