Buch, Englisch, 118 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 177 g
Reihe: The Modern Muslim World
Buch, Englisch, 118 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 177 g
Reihe: The Modern Muslim World
ISBN: 978-3-030-06273-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Ideologien Nationalismus
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
Weitere Infos & Material
1. Chapter 1: Everyday Modernity: An Introduction2. Chapter 2: Nationhood, Modernity, and the Everyday2.1. From Collective Anxiety to Ordinary Life in the Arab Gulf2.2. Classical Social Theory and the Study of Nationalism2.3. On Georg Simmel2.4. Conclusions3. Chapter 3: On The Road: National Form and the Globalizing Everyday3.1. Automobilities3.2. Movements of the National in the UAE3.3. Conclusions4. Chapter 4: Strangers in the Nation: Nearness, Distance, and the Everyday4.1. ‘Society’ as Social Forms4.2. From Dubai to Ras Al Khaimah: The Analysis of Pragmatism4.3. Conclusions5. Chapter 5: The National and the Fashionable: Everyday Nationhood as Dress5.1. Everyday Nationhood as Fashion5.2. Uniquely Collective: The Wearing of Emirati National Dress5.3. Conclusions6. Chapter 6: Epilogue