Leary | Self-presentation | Buch | 978-0-367-31791-1 | www2.sack.de

Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 538 g

Leary

Self-presentation

Impression Management And Interpersonal Behavior
1. Auflage 2019
ISBN: 978-0-367-31791-1
Verlag: Routledge

Impression Management And Interpersonal Behavior

Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 538 g

ISBN: 978-0-367-31791-1
Verlag: Routledge


People have a pervasive and ongoing concern with how they are perceived and evaluated by others. No matter what they are doing, people typically desire to make certain impressions on other people, and this focus on social images underlies a great deal of human behavior. Mark Leary offers a thorough, integrative review of the antecedents and consequences of self-presentation in everyday life.

Leary Self-presentation jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Introduction -- 2 Tactics -- 3 The Self-Presentational Motive -- 4 The Social Context: Norms and Roles -- 5 The Target's Values -- 6 Current Social Image -- 7 Instrumental Complimentarity -- 8 The Private Self -- 9 Worrying About Impressions


Mark R. Leary is professor of psychology at Wake Forest University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.