Buch, Englisch, 160 Seiten, Hardback, Format (B × H): 162 mm x 235 mm
Reihe: Language and Literacy Series
Pathways Toward Advocacy-Focused Teaching
Buch, Englisch, 160 Seiten, Hardback, Format (B × H): 162 mm x 235 mm
Reihe: Language and Literacy Series
ISBN: 978-0-8077-6875-4
Verlag: Teachers College Press
- Looks at inequities that have become normalized in classrooms and schools through standardized testing, literacy teaching routines and structures, and deficit-laced language about students and families.
- Discusses literacies and languages as cultural practices and the need to be vigilant about the linguistic violence that occurs when students' languages are delegitimized.
- Describes critically and culturally centered teaching frameworks.
- Provides vivid examples of advocacy-focused teaching.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Alphabetisierung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen