Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 217 mm, Gewicht: 264 g
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 217 mm, Gewicht: 264 g
ISBN: 978-0-19-569267-9
Verlag: OUP India
The book explores the extent to which Indian popular cinema offers a fresh view of South Asian public life while being a distinctive response to the new political presence of changing culture of the urban middle classes in the region. It uses the Indian popular cinema to re-examine the relationships among society, politics, and culture.
Zielgruppe
College students and scholars of South Asian cinema and culture studies, anthropologists, journalists, general readers interested in Indian films
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie