Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 272 g
Reihe: The New Middle Ages
Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 272 g
Reihe: The New Middle Ages
ISBN: 978-1-349-38279-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us
This study explores the relationship between ideology and subjectivity in late medieval literature, documenting the trajectory of antimercantile ideology against major developments in economic theory and practice in the later Middle Ages.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Europäische Literatur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Strömungen & Epochen
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
Weitere Infos & Material
An Introduction to Late Medieval English Literary Merchants Langland's Merchants and the Material and Spiritual Economies of Piers Plowman The Mirour de l'Omme and Gower's London Merchants The Deliberate Ambiguity of Chaucer's Anxious Merchants Mercantile Voices of the Early Fifteenth Century The Mercers, Civic Power, and Charity in the York Cycle From Finchale to York: Are Merchants Respectable by 1500?