New Approaches to Knowledge, Learning and Methods with Images
Buch, Englisch, 457 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 615 g
ISBN: 978-3-030-39389-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Semiotik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften Semiotik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
Weitere Infos & Material
PART I. WHY and WHAT.- Chapter 1. Introduction: Why inquiring images in higher education.- Chapter 2. Contemporary higher education landscapes: Challenges for practice.- Chapter 3. Educational semiotics (edusemiotics) and Peirce's triadic sign.- Chapter 4. Approaches to images in/for learning: A move to inquiry graphics.- Chapter 5. Concepts re-imagined: eclectic signs beyond definitional rigidity.- Chapter 6. Learning, knowledge, thinking: A guided inquiry with IG.- PART II. HOW and WHAT.- Chapter 7. What is thinking with digital images like?.- Chapter 8. Exploring Inquiry Graphics artefacts in higher education practice.- Chapter 9. Edusemiotic relationality: Messages and implications for education futures.