Buch, Englisch, 224 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 365 g
Tools and Techniques for Practitioners
Buch, Englisch, 224 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 365 g
ISBN: 978-3-030-07704-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie Psychologische Diagnostik, Testpsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
Weitere Infos & Material
Introduction.- Concept of survey and key survey terms.- Designing a questionnaire and survey modes.- Sampling principles and missingness mechanisms.- Design effects at sampling phase.- Sampling design data file.- Missingness, its reasons and treatment.- Weighting adjustments due to unit missingness.- Special cases in weighting.- Statistical editing.- Introduction to statistical imputation.- Imputation methods for single variables.- Summary and key tasks of survey data cleaning.- Basic survey data analysis.-