Buch, Englisch, 172 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 442 g
Reihe: ICME-13 Monographs
A Dynamically Evolving Field
Buch, Englisch, 172 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 442 g
Reihe: ICME-13 Monographs
ISBN: 978-3-319-70593-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
Weitere Infos & Material
Reflecting on representations which reflect practice – a preface.- Representations of practice in teacher education and research – spotlights on different approaches.- Representations of practice to support teacher instruction: video case mathematics professional development.- A situated approach to assess teachers' professional competencies using classroom videos.- Representations of practice in a video-based in-service teacher professional development project and in its evaluation.- Concept Cartoons as a representation of practice.- Simulations as a Tool for Practicing Questioning.- Competence assessment with representations of practice in text, comic and video format.- Examining the mathematical knowledge for teaching of proving in scenarios written by pre-service teachers.- Ceci n'est pas une pratique: A commentary.- Considering what we want to represent.