Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 398 g
News and Audiences
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 398 g
ISBN: 978-0-367-69416-6
Verlag: Routledge India
An important intervention in the subject, this book will be useful to scholars and researchers of media studies, journalism and mass communication, anthropology, cultural studies, political sociology, political science, sociology, South Asian studies, as well as television professionals, journalists, civil society activists, and those interested in the study of Bangladesh.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Nachrichten- und Kommunikationstechnik Fernsehtechnik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
1 Introduction: television news and audience in Bangladesh 1
2 History and politics of news television in Bangladesh in South Asia 21
3 On the ethnography of television: the field and the work 40
4 Television viewing culture: perspectives from below 76
5 Newsroom: culture and politics of news making 108
6 Social mobilization and the role of media 146
7 TV news, the public and localized public spheres 161
8 Television media culture: Hujug and the myth of happenings 183
9 Conclusion: the said, unsaid and yet to be said 199