Buch, Englisch, 561 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 873 g
Reihe: Management for Professionals
Leadership, Business Models, Technologies and Change
Buch, Englisch, 561 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 873 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-658-37019-0
Verlag: Springer
This book provides important guidelines for the digital transformation process and shows how established companies in particular can use digitization for their strategic further development. It highlights developments in IT and data management, supported by AI, and analyzes how marketing, sales, HR, the corporate organization and controlling must be transformed in the digital age in order to take advantage of these new opportunities as early and comprehensively as possible. The tools offered in this book will support companies in actively shaping the change.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. The world in transition.- Chapter 2. Analysis and design of a digital business performance.- Chapter 3. Eight fields of action for building digital excellence.- Chapter 4. Change management – shaping change processes successfully.