Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 382 g
ISBN: 978-0-415-07241-0
Verlag: Routledge
The theoretical focus is now a social semiotic one, which allows a fundamental rethinking of issues such as 'preliteracy' and broad social and cultural questions around the making of texts.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sprachsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Learning to write; Chapter 2 Speech and writing; Chapter 3 Children's speech and children's writing; Chapter 4 The development of the concept of ‘sentence’ in children's writing; Chapter 5 Genre; Chapter 6 Linguistic and conceptual development: conjoined sentence structures; Chapter 7 The expression of causality in children's language, Gunther Kress, Michael Rowan; Chapter 8 ‘Errors’; Chapter 9 Questions in a social theory of literacy; Appendix List of texts; Bibliography; Index;