Koopman | Science Education and Pedagogy in South Africa | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 180 Seiten, Web PDF

Reihe: ISSN

Koopman Science Education and Pedagogy in South Africa


1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-4809-5
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 180 Seiten, Web PDF

Reihe: ISSN

ISBN: 978-1-4331-4809-5
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Science Education and Pedagogy in South Africa is a contemporary contribution that entices science teachers to ‘re-examine’ or ‘rethink’ the pedagogical strategies they use in their teaching. It offers fresh and exciting teaching approaches that explore new ways to tackle the worrisome problems of how to plan, implement, and present excellent and quality learning opportunities. From this perspective the book is also a driver to enhance, promote, and accelerate learner performance in science education, given the many challenges that plague the subject. Science Education and Pedagogy in South Africa paves the way for researchers, postgraduate science education scholars, as well as pre-service and in-service science teachers to become empowered in their professional growth and development in search of appropriate pedagogies for a multicultural classroom.
Koopman Science Education and Pedagogy in South Africa jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Figures – List of Tables – Michael van Wyk: Foreword – Preface – Acknowledgements – List of Abbreviations – Does Caps for Physical Science Promote Canonical or Humanistic Science? – How to Teach Western Science and Indigenous Knowledge as Complementary Bodies of Knowledge – The Dangers of Poor Science Teaching – How FET Physical Science Teachers Teach Selected Chemistry Topics – Argumentation as a Teaching Method – The Effect of a Professional Development Programme on Science Teachers’ Instructional Practices – Towards a Humanising Philosophy of Education in South Africa – Index.


Oscar Koopman is Lecturer in Chemistry in the Faculty of Education at the Cape Peninsula University of Technology. He received his Ph.D. in science education at Stellenbosch University. He is also the author of Science Education and Curriculum in South Africa.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.