Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 172 mm x 220 mm, Gewicht: 476 g
Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 172 mm x 220 mm, Gewicht: 476 g
Reihe: Children's Literature and Culture
ISBN: 978-0-415-93719-1
Verlag: Taylor & Francis
Writing about the Holocaust and writing for young readers evoke two quite separate sets of concerns which are not always mutually compatible. The first half of Representing the Holocaust focuses on how literary material can present historically verifiable material. The second half examines how such materials will be perceived by young readers; whether they will be able to determine any boundaries between fictionality and factuality, and what motivates young readers to keep reading. The work concludes by placing the study in the context of Holocaust education.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Deutsche Geschichte Deutsche Geschichte: Holocaust
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Non-Representation 2. Writing History: Creating Fictions 3. Crossing Borders: Autobiographical Fiction? 4. Responses to Representation Conclusion: Understanding the Holocaust? Literature in Education Select Bibliography