Koczy | Beckett, Deleuze and Performance | Buch | 978-3-319-95617-6 | sack.de

Buch, Englisch, 238 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 438 g

Reihe: Performance Philosophy

Koczy

Beckett, Deleuze and Performance

A Thousand Failures and A Thousand Inventions

Buch, Englisch, 238 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 438 g

Reihe: Performance Philosophy

ISBN: 978-3-319-95617-6
Verlag: Springer International Publishing


This book draws on the theatrical thinking of Samuel Beckett and the philosophy of Gilles Deleuze to propose a method for research undertaken at the borders of performance and philosophy. Exploring how Beckett fabricates encounters with the impossible and the unthinkable in performance, it asks how philosophy can approach what cannot be thought while honouring and preserving its alterity. Employing its method, it creates a series of encounters between aspects of Beckett’s theatrical practice and a range of concepts drawn from Deleuze’s philosophy. Through the force of these encounters, a new range of concepts is invented. These provide novel ways of thinking affect and the body in performance; the possibility of theatrical automation; and the importance of failure and invention in our attempts to respond to performance encounters. Further, this book includes new approaches to Beckett’s later theatrical work and provides an overview of Deleuze’s conception of philosophical practiceas an ongoing struggle to think with immanence.
Koczy Beckett, Deleuze and Performance jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Theatrical Encounters.- 2. Neither with you nor without you: Performance and Philosophy in Beckett’s Non-relational Aesthetics.- 3. A Thousand Failures and A Thousand Inventions: Towards a Method for Performance Philosophy.- 4. Belacquobatics: Deleuze, Affect and Beckett’s Affective Athleticism.- 5. Belacquobatic-secrets: Deleuze and the Purgatorial Rebellion of the Beckettian Body.- 6. Pure and Theatrical Optical-Sound Situations: Automation and the Image in Beckett’s Play.- 7. A Crystal-Theatre: Suffering for Love.- 8. Conclusion.


Daniel Koczy is a performance theorist and philosopher. He teaches philosophy at Newcastle University, UK, and in performance at Northumbria University, UK. His research has appeared in the Deleuze Studies journal (2012) and in the edited collection Deleuze and Beckett (2015).


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.