Buch, Englisch, 184 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 261 g
Music Experience in the Digital Millennium
Buch, Englisch, 184 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 261 g
Reihe: Pop Music, Culture and Identity
ISBN: 978-3-319-88927-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Media Governance.- 3. Changes in Korean Society since 1980.- 4. Fluctuating Media in the 1980s.- 5. Media Liberation following Democratization in 1987.- 6. Changes in Media Industry’s Value and Governance in the 1990s.- 7. Introduction of New Media: Information Society and Media.- 8. 2000 Broadcasting Act and 2005 Newspaper Act: Balancing Public Interest and Market.- 9. Age of Media Convergence.- 10. Establishment of the Korea Communications Commission in 2008.- 11. Revision of the Media Laws and Cross-Ownership of Newspaper and Broadcasting in 2009.- 12. From Media Governance to ICT Governance.- 13. Internet Governance.- 14. Changes in Media Governance 1980-2017.