Buch, Englisch, 212 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3002 g
Buch, Englisch, 212 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3002 g
Reihe: Political Campaigning and Communication
ISBN: 978-3-319-87613-9
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
Weitere Infos & Material
Chapter 1 - The Internet and the Americanization of Electoral Campaigning in East Asian Democracies; Kazuhiro Maeshima.- Chapter 2 - Characteristics of U.S. Elections in the Digital Media Age; Diana Owen.- Chapter 3- Comparing Institutional Factors that Influence Internet Campaigning in the U.S., Japan, South Korea, and Taiwan; Shoko Kiyohara.- Chapter 4 - Media Environments in the U.S., Japan, South Korea, and Taiwan; Morihiro Ogasahara.- Chapter 5 - Is the Power of Online Campaigning in Japanese Electoral Politics a Myth? A Causal Inference Analysis of the 2013 Upper House Election; Tetsuro Kobayashi.- Chapter 6 - A New Trend in Internet Election Campaigning: The Use of Smartphone Apps in the 2014 South Korean Local Elections; Hongchun Lee.- Chapter 7 - When Elections Become Social Movements: Emerging ‘Citizen-Initiated’ Campaigning in Taiwan; Boyu Chen.- Chapter8 - Conclusion: The Development of Digital Democracy in East Asia; Shoko Kiyohara, Kazuhiro Maeshima, Diana Owen.