Kivinen / Ilmonen / Rahkonen | A Social and Economic Theory of Consumption | Buch | 978-1-349-31873-5 | sack.de

Buch, Englisch, 237 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 317 g

Kivinen / Ilmonen / Rahkonen

A Social and Economic Theory of Consumption

Buch, Englisch, 237 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 317 g

ISBN: 978-1-349-31873-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK


Kaj Ilmonen was a pioneer in the third wave of the sociology of consumption. This book provides a balanced overview of the sociology of consumption, arguing that the enthusiasm of 'the third wave' exaggerated the role of the symbolic and imaginary at the expense of the materiality of human societies.
Kivinen / Ilmonen / Rahkonen A Social and Economic Theory of Consumption jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Foreword The Sociology of Consumption: A Brief History Markets and the Neo-Liberal Utopia of Omnipotent Markets Commodities and Consumption: General and Specific Features Want, Need and Commodity Consumption and the Necessary Economic Conditions for Consumption The Use and Meanings of Money Mechanisms of Consumption Choice and their General Cultural Framework Consumption as Ideological Discourse Consumption as Use: Our Relationship to Commodities


Alan Warde is Professor of Sociology at the University of Manchester.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.