Kindra | Marketing in Developing Countries (Rle Marketing) | Buch | 978-1-138-79253-1 | sack.de

Buch, Englisch, 276 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 234 mm, Gewicht: 522 g

Reihe: Routledge Library Editions: Marketing

Kindra

Marketing in Developing Countries (Rle Marketing)


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-138-79253-1
Verlag: Taylor & Francis

Buch, Englisch, 276 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 234 mm, Gewicht: 522 g

Reihe: Routledge Library Editions: Marketing

ISBN: 978-1-138-79253-1
Verlag: Taylor & Francis


The articles in this collection discuss the role of marketing in development, and include case studies from various developing countries. They consider state enterprises, marketing education, birth control and comparative marketing models.

Kindra Marketing in Developing Countries (Rle Marketing) jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Marketing in Developing Countries G. S. Kindra 2. Marketing in Less Developed Countries: Its Nature and Prospects Nikhilesh Dholakia 3. Is Marketing the Catalyst in the Economic Development Process? Hamid Etemad 4. Missing Links: Marketing and the Newer Theories of Development Nikhilesh Dholakia and Ruby Roy Dholakia 5. Marketing Problems in LDCs: The Case of Egypt Essam Mahmoud and Gillian Rice 6. Economic and Market Environment: The Case of Hong Kong C. L. Hung 7. African Marketing: The Next Frontier Françoise Simon-Miller 8. Models-of-Man Approach to Family Planning Ruby Roy Dholakia 9. The Public Sector and the Marketing of Birth Control in LDCs G. S. Kindra, Ruby Roy Dholakia and Prem Pangotra 10. The marketing-education Task in Third World Countries Christopher A. Ross and Ronald McTavish 11. Market Imperfections and Organizational Structure; The LDC Perspective Jan J. Jorgensen, Taieb Hafsi and Moses N. Kiggundu 12. A Generalized Model of Comparative Marketing: Formal Development Methodological Implications and Examples Hamid Etemad 13. State Enterprses: A Marketing Perspective Durairaj Maheswaran 14. Marketing-research Techniques and Approaches for LDCs Erdener Kaynak


Multivolume collection by leading authors in the field



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.