Kim | Design for Experience | Buch | 978-3-319-36495-7 | sack.de

Buch, Englisch, 211 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3577 g

Reihe: Human–Computer Interaction Series

Kim

Design for Experience

Where Technology Meets Design and Strategy
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2015
ISBN: 978-3-319-36495-7
Verlag: Springer International Publishing

Where Technology Meets Design and Strategy

Buch, Englisch, 211 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3577 g

Reihe: Human–Computer Interaction Series

ISBN: 978-3-319-36495-7
Verlag: Springer International Publishing


Presents a strategic perspective and design methodology that guide the process of developing digital products and services that provide ‘real experience’ to users. Only when the material experienced runs its course to fulfilment is it then regarded as ‘real experience’ that is distinctively senseful, evaluated as valuable, and harmoniously related to others.

Based on the theoretical background of human experience, the book focuses on these three questions:

  • How can we understand the current dominant designs of digital products and services?
  • What are the user experience factors that are critical to provide the real experience?
  • What are the important HCI design elements that can effectively support the various UX factors that are critical to real experience?

Design for Experience is intended for people who are interested in the experiences behind the way we use our products and services, for example designers and students interested in interaction, visual graphics and information design or practitioners and entrepreneurs in pursuit of new products or service-based start-ups.

Kim Design for Experience jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface.- Acknowledgements.- A Real Experience.- The Three Threads of Experience.-  Fundamentals for Achieving the Balance of Experience.- Creative Conflicts and Dynamic Balancing.- Design for Senseful Experience.- Design for Valuable Experience.- Design for Harmonious Experience.- Design for the Next Experience.- Epilogue.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.