A Christian Vision of the Common Good
Buch, Englisch, 293 Seiten, Format (B × H): 144 mm x 223 mm, Gewicht: 4827 g
ISBN: 978-1-137-55223-5
Verlag: Palgrave MacMillan Us
This volume brings together a prominent group of Christian economists and theologians to provide an interdisciplinary look at how we might use the tools of economic and theological reasoning to cultivate more just and moral economies for the 21st century.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Systematische Theologie Ethik, Moraltheologie, Sozialethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Religionsphilosophie, Philosophische Theologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionsphilosophie, Philosophische Theologie