Keßler / Plesser | Teaching Grammar | Buch | 978-3-8252-3448-5 | sack.de

Buch, Englisch, Band 3448, 271 Seiten, Pb, Format (B × H): 150 mm x 215 mm

Reihe: UTB M

Keßler / Plesser

Teaching Grammar


1. Auflage 2011
ISBN: 978-3-8252-3448-5
Verlag: UTB

Buch, Englisch, Band 3448, 271 Seiten, Pb, Format (B × H): 150 mm x 215 mm

Reihe: UTB M

ISBN: 978-3-8252-3448-5
Verlag: UTB


The book offers a concise introduction to the psychological and pedagogical foundations of teaching grammar in the foreign language classroom. The authors focus on topics of importance for students who have no extensive experience in teaching grammar themselves.

This textbook makes rewarding reading not only for participants in university courses but also for those students who want to use it for self-instruction at home. Also teacher trainees and experienced teachers can benefit from the many insights provided in this volume.

Welches sind die lernpsychologischen und didaktischen Grundlagen zeitgemäßen Grammatikunterrichts? Das Buch kann in Lehrveranstaltungen an der Hochschule, in Fortbildungszentren und für das Selbststudium eingesetzt werden.

Keßler / Plesser Teaching Grammar jetzt bestellen!

Zielgruppe


Fremdsprachenerwerb und -didaktik; Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)

Weitere Infos & Material


Table of Contents

List of abbrevations 9

1 Introduction 11

PART I: BACKGROUND

2 Basis – Grammar: What? 14

Definitions of Grammar: Standard English 16

Grammar Myths 26

Representations of Grammar 37

3 Historical Approaches to Grammar Teaching 46

Latin as a Role Model? 50

The Grammar Translation Method 52

The Direct Method 53

The Audio-Lingual Method 55

4 Communicative Language Teaching 57

Principles 61

Techniques 62

PART II: SECOND LANGUAGE ACQUISITION RESEARCH & GRAMMAR TEACHING

5 Grammar Teaching and SLA: A Role for Interlanguage 72

6 Interlanguage Grammars: Extending the Concept 91

7 Interlanguage and the Language Classroom 103

Teachability Hypothesis 103

The Role of Errors 110

8 Interlanguage and Stabilisation 115

9 Implicit vs. Explicit Grammar Learning 122

10 Teaching vs. Learning Grammar 134

Summarising: What every Teacher should know about SLA 135

Reviewing: Grammar Myths 138

PART III: GRAMMAR TEACHING IN THE EFL CLASSROOM

11 Focus on Form 149

12 Task-Based Language Teaching 158

13 Immersion Programmes and Grammar Teaching 173

14 Course Books and Media 188

15 Diagnosing Learner Progress 215

Proficiency Testing 217

Profile Analysis 226

PART IV: SERVICE SECTION

Glossary 240

Bibliography 248

Acknowledgements 268

Index 270


Jörg Keßler lehrt Englisch und Didaktik an der PH Ludwigsburg. 

Anja Plesser lehrt Englisch und seine Didaktik an der Universität Paderborn.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.