Buch, Englisch, 290 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4827 g
Public Opinion and Emotional Authenticity in Eighteenth-Century Britain
Buch, Englisch, 290 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4827 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Emotions
ISBN: 978-1-137-45540-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book explores ways in which passions came to be conceived, performed and authenticated in the eighteenth-century marketplace of print. It considers satire and sympathy in various environments, ranging from popular novels and journalism, through philosophical studies of the Scottish Enlightenment, to last words, aesthetics, and plastic surgery.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Emotion, Motivation, Handlung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Geschichte der Psychologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen