Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 423 g
Reihe: Management for Professionals
A Non-technical Practitioners' Guide
Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 423 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-031-12964-3
Verlag: Springer International Publishing
The goal of the book is to help managers ask the right questions during a project, which will put them on the path to making the right decisions. It is thus aimed at practitioners who want to use advanced techniques to optimize their retail organization.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Einzel- und Großhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Binnenhandel
- Mathematik | Informatik Mathematik Stochastik Mathematische Statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kundenbeziehungsmanagement, Kundenpflege
Weitere Infos & Material
Part I. Pricing.- Chapter 1. The Retailer’s Pricing Challenge.- Chapter 2. Understanding Demand and Elasticity.- Chapter 3. Improving the List Price.- Chapter 4. Optimizing Markdowns and Promotions.- Part II. Inventory Management.- Chapter 5. Product (Re-)distribution and Replenishment.- Chapter 6. Managing Product Returns.- Part III. Marketing.- Chapter 7. The Case for Algorithmic Marketing.- Chapter 8. Better Customer Segmentation.- Chapter 9. Anticipate What Customers Will Do.- Chapter 10. Anticipate When Customers Will Do Something.- Part IV. Conclusion.- Chapter 11. Where Retail Is Headed Next.