In Virtual Reality, Augmented Reality, and Simulators
Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 254 g
ISBN: 978-3-030-59344-5
Verlag: Springer
Getting Rid of Cybersickness will help readers to understand the underlying technics and social stakes involved, from engineering design to autonomous vehicle motion sickness to video games, with the hope of providing an insight of VR sickness induced by the emerging immersive technologies. This book will therefore be of interest to academics, researchers and designers within the field of VR, as well as industrial users of VR and driving simulators.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Neurologie, Klinische Neurowissenschaft
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Medizintechnik, Biomedizintechnik, Medizinische Werkstoffe
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Medizintechnik, Biomedizintechnik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion Ambient Intelligence, RFID, Internet der Dinge
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Bildsignalverarbeitung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Virtuelle Realität, Erweiterte Realität
Weitere Infos & Material
Introduction.- Self-Motion Perception and Cyersickness.- Visualization and Motion Systems.- Reducing Cybersickness.- Applications.- Conclusion.




