Kelly | Plainsong in the Age of Polyphony | Buch | 978-0-521-40160-9 | www2.sack.de

Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 180 mm x 255 mm, Gewicht: 640 g

Reihe: Cambridge Studies in Performance Practice

Kelly

Plainsong in the Age of Polyphony


Erscheinungsjahr 1992
ISBN: 978-0-521-40160-9
Verlag: Cambridge University Press

Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 180 mm x 255 mm, Gewicht: 640 g

Reihe: Cambridge Studies in Performance Practice

ISBN: 978-0-521-40160-9
Verlag: Cambridge University Press


From at least the eighth century and for about a thousand years the repertory of music known as Georgian chant, or plainsong, formed the largest body of written music AND was the most frequently performed and the most assiduously studied in Western civilisation. But plainsong did not follow rigid conventions. It seems increasingly clear that, whatever may have been intended with respect to uniformity and tradition, the practice of plainsong varied considerably within time and place. It is just this variation, this living quality of plainsong, that these essays address. The contributors have sought information from a wide variety of areas: liturgy, architecture, art history, secular and ecclesiastical history and hagiography, as a step towards reassembling the tesserae of cultural history into the rich mosaic from which they came.

Kelly Plainsong in the Age of Polyphony jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction Thomas Forrest Kelly; 1. Plainsong and polyphony 250–1550 John Caldwell; 2. Notated performance practices in Parisian chant manuscripts of the thirteenth century Michel Huglo; 3. The geography of the liturgy at Notre-Dame of Paris Rebecca A. Baltzer; 4. The Feast of Fools and Danielis Iudus: popular tradition in a medieval cathedral play Margot Fassler; 5. The Mass of Guillaume de Machaut in the cathedral of Reims Anne Walters Robertson; 6. Sacred polyphony and local traditions of liturgy and plainsong: reflections on music by Jacob Obrecht M. Jennifer Bloxam; 7. The performance of chant in the Renaissance and its interactions with polyphony Richard Sherr; 8. Patronage, music and liturgy in Renaissance Mantua Iain Fenlon; Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.