Kayser / Vosniadou | Modelling Changes in Understanding | Buch | 978-0-08-043454-4 | sack.de

Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 173 mm x 244 mm, Gewicht: 744 g

Reihe: Advances in Learning and Instruction

Kayser / Vosniadou

Modelling Changes in Understanding

Case Studies in Physical Reasoning
Erscheinungsjahr 2000
ISBN: 978-0-08-043454-4
Verlag: Emerald Group Publishing

Case Studies in Physical Reasoning

Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 173 mm x 244 mm, Gewicht: 744 g

Reihe: Advances in Learning and Instruction

ISBN: 978-0-08-043454-4
Verlag: Emerald Group Publishing


Published as part of the Advances in Learning and Instruction series, Modelling Changes in Understanding brings together Psychologists, Science Educators and Computer Scientists to describe and explain how we develop an understanding of the physical world around us. The contributors examine how changes in our understanding and consequent learning can be modelled using computer software.

Focussing on the discipline of Physics, this volume discusses the following topics: the difference in the organisation of knowledge between experts and novices; the construction of accurate models of the learner at different stages in the knowledge acquisition process; computer models which claim to answer questions and accumulate understanding in a similar way to human beings.

Kayser / Vosniadou Modelling Changes in Understanding jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgment. Contributors. Preface. General Overview (D. Kayser et al.). Introductory Remarks: three phases in the development of a new paradigm (K. VanLehn). Changes in categorization as a function of expertise and context in elementary mechanics (M.T. Bajo et al.). Conceptualising mental representations of mechanics: a method to investigate representational change (G.C. van der Veer et al.). Modelling elementary school students' solution of mechanics problems (S. Vosniadou et al.). Conceptual change as a logical theory revision process: a machine learning perspective (F. Esposito et al.). Conceptual change in the explanations of phenomena in astronomy (K. Morik, M. Mühlenbrock). Modelling conceptual change: representational issues (F. Neri et al.). Teaching the energy concept with the machine learning system APT (C. Nédellec, A. Tiberghien). Using dialogue analysis to capture teachers/student interactions that promote changes in understanding (G. Sabah et al.).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.