Buch, Englisch, 295 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 521 g
Reihe: Curriculum Studies Worldwide
Curriculum Development of Ethiopia
Buch, Englisch, 295 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 521 g
Reihe: Curriculum Studies Worldwide
ISBN: 978-3-031-68289-6
Verlag: Springer Nature Switzerland
This book, the second of two volumes, focuses on the conceptualization of Indigenous Knowledge and Curriculum, Ethiopian/African Philosophy and the possibilities of Indigenization/Africanization of African Education. Its main purpose is to overview African Education and its curriculum development with particular emphasis on Indigenization and Knowledge Production in Ethiopia and come up with curriculum model that fits for Africa.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Afrikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Philosophie Geschichte der Westlichen Philosophie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
1. Traditional/Indigenous Education.- 2. African Indigenous/Traditional Education.- 3. Ethiopian Traditional/Indigenous Education.- 4. Modern Education in Africa.- 5. Modern Education in Ethiopia.- 6. Indigenization/Africanization of Education.