Kapoor / Kaufman | Creativity and Morality | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 330 Seiten

Reihe: Explorations in Creativity Research

Kapoor / Kaufman Creativity and Morality


1. Auflage 2022
ISBN: 978-0-323-85668-3
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark

E-Book, Englisch, 330 Seiten

Reihe: Explorations in Creativity Research

ISBN: 978-0-323-85668-3
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark



Creativity and Morality summarizes and integrates research on creativity used to achieve bad or immoral ends. The book includes the use of deception, novel ideas to commit wrongdoings across contexts, including in organizations, the classroom and terrorism. Morality is discussed from an individual perspective and relative to broader sociocultural norms that allow people to believe actions are justified. Chapters explore this research from an interdisciplinary perspective, including from psychology, philosophy, media studies, aesthetics and ethics. - Summarizes research on creativity used for immoral purposes - Identifies individual and sociocultural perspectives on morality - Explores creativity in business, education, design and criminal behavior - Includes research from psychology, philosophy, ethics, and more

Kapoor / Kaufman Creativity and Morality jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.