Kampourakis / Reiss | Teaching Biology in Schools | Buch | 978-1-138-08794-1 | sack.de

Buch, Englisch, 310 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 605 g

Reihe: Teaching and Learning in Science Series

Kampourakis / Reiss

Teaching Biology in Schools

Global Research, Issues, and Trends
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-138-08794-1
Verlag: Routledge

Global Research, Issues, and Trends

Buch, Englisch, 310 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 605 g

Reihe: Teaching and Learning in Science Series

ISBN: 978-1-138-08794-1
Verlag: Routledge


An indispensable tool for biology teacher educators, researchers, graduate students, and practising teachers, this book presents up-to-date research, addresses common misconceptions, and discusses the pedagogical content knowledge necessary for effective teaching of key topics in biology. Chapters cover core subjects such as molecular biology, genetics, ecology, and biotechnology, and tackle broader issues that cut across topics, such as learning environments, worldviews, and the nature of scientific inquiry and explanation. Written by leading experts on their respective topics from a range of countries across the world, this international book transcends national curricula and highlights global issues, problems, and trends in biology literacy.

Kampourakis / Reiss Teaching Biology in Schools jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction: Biology Didactics 2. Cognitive Biases or Cognitive Bridges? Intuitive Reasoning in Biology 3. Biology and Young Children 4. Molecular Biology 5. Cell Biology 6. Human Biology 7. Health and Disease 8. Reproduction and Sex Education 9. Development 10. Genetics 11. Plant Biology 12. Energy, Photosynthesis, and Respiration 13. Ecology 14. Evolution 15. Microbiology 16. Biotechnology 17. Using Authentic Texts to Promote Disciplinary Literacy in Biology 18. Nature of Scientific Knowledge and Scientific Inquiry in Biology Teaching 19. Explanation in Biology Education 20. Argumentation in Biology Education 21. Worldviews in Biology Education 22. Concluding Remarks


Kostas Kampourakis is a researcher in science education and a lecturer at the University of Geneva, Switzerland.

Michael J. Reiss is Professor of Science Education at UCL Institute of Education, University College London, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.