Buch, Englisch, 136 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 197 g
Democratizing, Destructing and Decreating
Buch, Englisch, 136 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 197 g
Reihe: Creativity, Education and the Arts
ISBN: 978-3-319-89081-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Educating the Artrepreneur.- Chapter 3. Governmentality and Post-Fordist Art Education.- Chapter 4. Radical Critique's Challenge to Art Education.- Chapter 5. Civic Literacy and Art Education: Resisting an Interpassive Civics Through Art's Dismeasure.- Chapter 6. (Neoliberalized) Collaborative Turn and Art Education.- Chapter 7. Decreating Creativity Education - Yet to Be Created.