E-Book, Englisch, 488 Seiten
Kaliampos EFL Learners' Task Perceptions and Agency in Blended Learning
1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-8233-9567-6
Verlag: Narr Francke Attempto Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
An Exploratory Mixed-Methods Study on the 'U.S. Embassy School Election Project'
E-Book, Englisch, 488 Seiten
Reihe: Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik
ISBN: 978-3-8233-9567-6
Verlag: Narr Francke Attempto Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
How does foreign language learners' agency emerge at the micro-level of classroom activity during the enactment of digitally-enhanced tasks, and how do these learners exercise their agency digitally within and beyond the classroom? Drawing on research in task-based and computer-assisted language learning, this mixed-methods study uncovers key dimensions of 'learner agency' - a newcomer to the field of language teaching methodology and applied linguistics. The analysis centers on three case studies of teenage students' perceptions and handling of digitally-enhanced language learning tasks. These are complemented with a Germany-wide questionnaire survey among participants in the U.S. Embassy School Election Project - an intercultural, blended language learning project that has drawn over 15,000 participants since 2012.
Joannis Kaliampos forscht im Bereich der transkulturellen und digital-gestützten Englischdidaktik und ist Mitbegründer und Senior Advisor beim internationalen Blended Learning-Projekt Teach About US. Als Lehrer für Geschichte und Englisch unterrichtet er an der IGS Winsen und leitet Fortbildungen zu interkulturellen und digitalen Aspekten des Englischunterrichts.