Junker | Equity Carveouts, Agency Costs, and Firm Value | Buch | 978-3-8350-0092-6 | sack.de

Buch, Englisch, 445 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 605 g

Reihe: Entrepreneurship

Junker

Equity Carveouts, Agency Costs, and Firm Value


2005
ISBN: 978-3-8350-0092-6
Verlag: Deutscher Universitätsverlag

Buch, Englisch, 445 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 605 g

Reihe: Entrepreneurship

ISBN: 978-3-8350-0092-6
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


Equity Carveouts (ECOs), the initial public offering of shares in a subsidiary of a group of companies, are a relatively frequent phenomenon on the German capital market. The success of such prominent transactions as the carveout of Infineon or T-Online has been controversially discussed in both practice and academia.

Lukas Junker examines if ECOs lead to a sustainable, long-term increase in firm value. His analysis is based on an agency perspective and ECOs are understood as an instrument of financing and reorganization that leads to a reconfiguration of the incentive structure in the groups of companies. In contrast to the dominantly positive assessment, results show that on the German capital market and on a long-term basis ECOs are associated with a deterioration of firm value. This can be mainly explained by a lack of independence of the subsidiary in the typical transaction: The reorganization is not beneficial, since most subsidiaries effectively remain part of the groups of companies with the holding company retaining a majority interest.

Junker Equity Carveouts, Agency Costs, and Firm Value jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1 Introduction.- 1.1 Problem statement.- 1.2 Definitions.- 1.3 Motivation: The special interest in ECOs.- 1.4 Existing ECU research.- 1.5 Objective.- 1.6 Outline.- 2 Theoretical Foundations.- 2.1 Section outline.- 2.2 Theoretical foundations of corporate finance.- 2.3 Agency theory and its implications.- 2.4 Application of agency theory to empirical corporate finance.- 2.5 A two-dimensional agency framework for the analysis of ECOs.- 3 Hypothesis development.- 3.1 Section outline.- 3.2 Development of value levers.- 3.3 Lever 1: Focus and investment efficiency.- 3.4 Lever 2: Information asymmetries and disclosure.- 3.5 Lever 3: Incentive compensation.- 3.6 Lever 4: Ownership concentration.- 3.7 Summary of hypotheses.- 4 Empirical Evidence.- 4.1 Section Outline.- 4.2 Data.- 4.3 Methodology.- 4.4 Results.- 4.5 Discussion.- 5 Conclusion.- 6 References.


Dr. Lukas Junker promovierte bei Prof. Dr. Malte Brettel am Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und Naturwissenschaftler der Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule Aachen. Er ist als Unternehmensberater im Sektor Financial Institutions bei McKinsey & Company in Frankfurt am Main tätig.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.