E-Book, Englisch, 256 Seiten
Reihe: Manchester University Press
Jones The business of birth control
1. Auflage 2020
ISBN: 978-1-5261-3629-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
Contraception and commerce in Britain before the sexual revolution
E-Book, Englisch, 256 Seiten
Reihe: Manchester University Press
ISBN: 978-1-5261-3629-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
This volume provides a new commercial perspective on contraception in modern Britain. It examines contraceptives as commodities and demonstrates the significance of the contraceptive industry in shaping sexual knowledge alongside the medical profession, the birth control movement, and the state before the emergence of the contraceptive pill.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Abtreibung, Geburtenkontrolle: Soziale & Ethische Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Geschichte der Medizin
Weitere Infos & Material
Introduction: contraceptive commercialisation before the Pill
1 The dynamics of production: contraceptive manufacturing
2 Shaping markets: packaging, brands and trademarks
3 The print culture of contraceptives: advertising and the circulation of birth control knowledge
4 ‘As honest as business permits’: medical practitioners, birth control clinics and contraceptive efficacy
5 Over the counter and on the high street: contraceptive retailing in the urban landscape
Epilogue