Buch, Englisch, 230 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 326 g
Reframing the Debate for Families and Communities
Buch, Englisch, 230 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 326 g
ISBN: 978-3-030-09360-0
Verlag: Springer International Publishing
Arguing for the importance of looking carefully at everyday literacy in order to understand the intertwining factors that threaten justice, this book positions literary research and education as central to the struggle for wider social change. It will be of interest and value to researchers, educators and students of literacy for social justice.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Everyday Literacy in the Frame.- Chapter 2. Finding Perspective: Researching Everyday Literacy Practices.- Chapter 3. Literacy and ''The 'Forgotten Estate'': What They Haven't got?.- Chapter 4. The Local Library: Literacy and Capital.- Chapter 5. Shared Practice in Place: Literacy and the Construction of Community.- Chapter 6. A Portrait of Family Literacy.- Chapter 7. Material Literacies: Writing Home.- Chapter 8. Reframing Literacy for Social Justice.