Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 374 g
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 374 g
Reihe: Routledge Library Editions: Adult Education
ISBN: 978-1-138-36836-1
Verlag: Routledge
Originally published in 1988, this book examines the concept of culture and the transmission of cultural values in relations to adult education. It emphasizes the importance of perceiving culture as a social construct which is part of a specific value system and questions how cultural development is promoted or hindered by adult education. It also describes a number of case studies from popular courses such as painting and pottery.
Zielgruppe
Postgraduate, Professional, and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Community Care, Bildung, Freizeit, Freiwilligenarbeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Culture 3. The Arts 4. Engaging with the Arts 5. Access to the Arts 6. Adult Education and Cultural Development