Johnson | Hitting the Brakes | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 226 Seiten

Reihe: e-Duke books scholarly collection

Johnson Hitting the Brakes

Engineering Design and the Production of Knowledge

E-Book, Englisch, 226 Seiten

Reihe: e-Duke books scholarly collection

ISBN: 978-0-8223-9104-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Looks at the development of a particular engineering design, anti-lock braking systems for passenger cars, in order to consider how knowledge and cultures of knowledge are constructed.
Johnson Hitting the Brakes jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface ix

Acknowledgments xv

1. Design and the Knowledge Community 1

2. A Genealogy of Knowledge Communities and Their Artifacts 23

3. The British Road Research Laboratory: Constructing the Questions 37

4. The Track and the Lab: Brake Testing from Dynamometers to Simulations 63

5. From Things Back to Ideas: Constructing Theories of Vehicle Dynamics 85

6. Learning from Failure: Antilock Systems Emerge in the United States 103

7. Eines ist sicher! Successful Antilock Systems in West Germany 117

8. Public Proprietary Knowledge? Knowledge Communities between the Public and Private Sectors 137

Epilogue. ABS and Risk Compensation 157

Notes 167

Bibliography 187

Index 201


Ann Johnson is Assistant Professor of History at the University of South Carolina.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.