Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2631 g
From School Ground to Battle Ground
Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2631 g
Reihe: New Frontiers in Education, Culture, and Politics
ISBN: 978-1-349-47212-3
Verlag: Palgrave Macmillan US
Taking military charter schools as her subject, and drawing on years of research at one school in particular, Brooke Johnson explores the underpinings of a culture based on militarization and neoliberal educational reforms and probes its effects on individual identity and social interactions at the school.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Neoliberalism, Militarization, and Public Education 3. Sending Good Kids to Military School: Why Parents Choose the MEI 4. Reading, Writing, Arithmetic and War: Militarized Pedagogy and Militarized Futures 5. A Few Good Boys: Gender at the MEI 6. Ask, Tell, Talk Back: Queering Resistance to Gendered Heteronormativity 7. Conclusion