Johns | Text, Role and Context | Buch | 978-0-521-56138-9 | sack.de

Buch, Englisch, 187 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 237 mm, Gewicht: 440 g

Reihe: Cambridge Applied Linguistics

Johns

Text, Role and Context

Developing Academic Literacies
Erscheinungsjahr 1997
ISBN: 978-0-521-56138-9
Verlag: Cambridge University Press

Developing Academic Literacies

Buch, Englisch, 187 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 237 mm, Gewicht: 440 g

Reihe: Cambridge Applied Linguistics

ISBN: 978-0-521-56138-9
Verlag: Cambridge University Press


This text explores fundamental issues relating to student literacies and instructor roles and practices within academic contexts. It offers a brief history of literacy theories and argues for "socioliterate" approaches to teaching and learning in which texts are viewed as primarily socially constructed. Central to socioliteracy, the concepts "genre" and "discourse community," are presented in detail. The author argues for roles for literacy practitioners in which they and their students conduct research and are involved in joint pedagogical endeavors. The final chapters are devoted to outlining how the views presented can be applied to a variety of classroom texts. Core curricular design principles are outlined, and three types of portfolio-based academic literacy classrooms are described.

Johns Text, Role and Context jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.