Aligning Strategy, Operations and Finance
Buch, Englisch, 281 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 508 g
ISBN: 978-3-319-92948-4
Verlag: Springer International Publishing
This book responds to key issues in strategic management control by studying the interplay between strategy, operations, finance and controls. Grounded in research but written with practitioners and students in mind, it addresses the most up-to-date management control issues in the public sector, forecasting, budgeting and controls in international organisations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Öffentliches Finanz- und Rechnungswesen
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungspraxis Public Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
Weitere Infos & Material
Introduction.- 1. Accounting for What Counts in the Value Chain in a Way That Counts.- Chapter 2. Product Life Cycle Accounting and Target Costing.- Chapter 3. Performance Management and Measurement.- Chapter 4. Strategic Planning and Forecasting.- Chapter 5. Beyond Budgeting.- Conclusion.