Jensen | The Ethics of Nonfiction | Buch | 978-3-031-39188-0 | sack.de

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g

Jensen

The Ethics of Nonfiction

Rhetoric, Ethos, and Identity
Erscheinungsjahr 2024
ISBN: 978-3-031-39188-0
Verlag: Springer

Rhetoric, Ethos, and Identity

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g

ISBN: 978-3-031-39188-0
Verlag: Springer


This book explores issues of identity, ethics and epistemology that arise around the writing and reception of creative nonfiction. It examines a range of different nonfiction forms – including the personal essay and memoir – and ethical questions that arise in relation to them, such as truth claims, the confessional mode, counter-narratives. Drawing on the ideas of Bakhtin, Nietzsche and Foucault; examples from creative non-fiction writers such as Strayed and Knausgaard; and the founding principles of the originators of the genre, Seneca, Augustine and Montaigne, George Jensen argues that a limited conception of nonfiction leads to a limited view of its ethics. Writing about the truth in an authentic way is more important than ever before – and essential to this is the creation of the ethical subject.

Jensen The Ethics of Nonfiction jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Making Truth Claims.- Chapter 3: Critiquing Habit, Habitus, and Modernity.- Chapter 4: Fighting Narration.- Chapter 5: Shifting Roles, Mimesis, Sustaining Community.- Chapter 6: Critiquing and Claiming Memory.- Chapter 7: Making Confessions.- Chapter 8: Reflecting on Self as Other.- Chapter 9: Situating Scenes.- Chapter 10: Conclusion.


George H. Jensen is Professor Emeritus with the Department of Rhetoric and Writing at the University of Arkansas at Little Rock, USA. His recent books include Some of the Words Are Theirs: A Memoir of an Alcoholic Family (2000), Storytelling in Alcoholics Anonymous: A Rhetorical Analysis (2000), and Identities Across Texts (2002).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.