Jean-Marie / Normore | Educational Leadership Preparation | Buch | 978-1-349-38483-9 | sack.de

Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 345 g

Jean-Marie / Normore

Educational Leadership Preparation

Innovation and Interdisciplinary Approaches to the Ed.D. and Graduate Education

Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 345 g

ISBN: 978-1-349-38483-9
Verlag: Palgrave MacMillan Us


This book explores the efficacy of innovative and interdisciplinary approaches to educational leadership preparation implemented at universities across the United States that serve K-12 populations in urban, rural, and suburban contexts.
Jean-Marie / Normore Educational Leadership Preparation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword; B.G.Barnett Introduction: A Leadership Imperative: Crossing Boundaries in Leadership Preparation Programs; G.Jean-Marie PART I: HISTORIAL OVERVIEW, IDENTITY POLITICS OF EDUCATIONAL LEADERSHIP, AND ONLINE GRADUATE EDUCATION Historical Context of Graduate Programs in Educational Leadership; A.H.Normore Clashing Epistemologies: Reflection on Change, Culture and the Politics of the Professoriate; C.Boske  & A.Tooms Online Graduate Programs in Educational Leadership Preparation: Pros and Cons; J.S.Brooks PART II: INNOVATIVE AND INTERDISCIPLINARY APPROACHES TO THE ED.D. Renewing the Ed.D.: A University K-12 Partnership to Prepare School Leaders; G.Jean-Marie, C.Adams  & G.Garn Critical Friends: Supporting a Small, Private University Face the Challenges of Crafting an Innovative Scholar-practitioner Doctorate; V.Storey  & P.Hartwick An Interdisciplinary Doctoral Program in Educational Leadership (Ed.D.): Addressing the Needs of Diverse Learners in Urban Settings; A.H.Normore  & J.Slayton PART III: PROFESSIONAL PRACTICE OF RESEARCH FOR THE SCHOLAR PRACTITIONER From Curricular Alignment to the Culminating Project: The Peabody College Ed.D. Capstone; C.Smrekar  & K.McGraner An Ed.D. Program Based on Principles of How Adults Learn Best; B.G.Sheckley, M.L.Donaldson, A.P.Mayer  & R.W.Lemons Examining the Capstone Experience in a Cutting Edge Ed.D. Program; D.D.Marsh, M.Dembo, K.S.Gallagher  & K.Stowe Epilogue; E.Rusch


GAETANE JEAN-MARIE is Associate Professor and former Program Co-ordinator of the Jeannine Rainbolt College of Education at the University of Oklahoma, USA.
 
ANTHONY H. NORMORE is Associate Professor and Ed.D. Program Development Co-ordinator at California State University-Dominguez Hill, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.