E-Book, Englisch, 282 Seiten
Jarvie / Maguire Sport and Leisure in Social Thought
Erscheinungsjahr 2002
ISBN: 978-1-134-90108-1
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 282 Seiten
ISBN: 978-1-134-90108-1
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
This much needed book examines all of the major traditions of social thought to clearly show their influence in our understanding of sport and leisure.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sport- und Freizeitindustrie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction: Sport and Leisure and Social Thought 1. Functionalism, Solidarity and Social Stratification 2. Interpretive sociology: Rationalisation, Cultural Pessimism and the Search for Meaning 3. Beyond Conventional Pluralism 4. Classical Marxism, Political Economy and Beyond 5. Culture as a War of Position and a Way of Life 6. Figurations, Power and civilizing Processes 7. Feminist Thought and the Boundaries of Sisterhood 8. Fields of Power, Habitus and Distinction 9. Beyond Modernity and the Problems of Postmodernism 10. Dependency and Globalisation: Sport, Leisure and Global Processes